Také na trati slavné dakarské rallye se začnou objevovat elektřinou poháněné závodní stroje. Jedním z nich má být čtyřkolový kamión s monstrózním výkonem motorů.
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_0aea9f33882e4030a3e0b7563538c840~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_10db2caff2b4444db25f5dbf5e0a59b0~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_b209cf345a514216bf938a1b339787ef~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_fc393aa469594456aaaba9b9b58480cc~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_9c0dcbbb800e4c398ef91237fbf6f269~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_882db60190b24857af6ee85f15fa390c~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_0ab394ad4c9f45548df2e8764e0f5343~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_6a25ee507b964ee78bac81cd8550023e~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_0ad2ef95f3284ddfb09ec75d160af491~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_e73f70de9cfb4016b4628c2a20fa4e5f~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_d1a8df89271b4907a66536fecc058569~mv2.png)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_61d3db9056a74ea7bca3ba7b36a8f35e~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_9e93ba5ed55b4b0a8219d6438f3a9bb7~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_3cdee56740d64138b5fd85a83e5e387c~mv2.jpg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_2b961b3fa48743d2aba9d74ee27e378a~mv2.jpg)
Celou letošní trať dakarské rallye si projel také podnikatel Radomír Prus. Za volantem doprovodného kamiónu týmu Aleše Lopraise se střídal s technickým ředitelem své firmy Exelsior Engineering Jiřím Vavříkem. Baterie pocházejí z továrny MES. V ní vyrábí od loňského září unikátní baterie HE3DA.
Na to, jak to v týmu s tímto vozem při letošním ročníku závodu vypadalo, se můžete podívat do naší fotogalerie.
“Jednak mám ke kamiónům již od raného mládí velmi kladný vztah a jednak jsem tam byl pracovně,” vysvětluje. V náročném prostředí závodu si totiž chtěl ověřit některé vlastnosti své baterie, především odolnost vůči prašnému prostředí a otřesům, dále také změnám nadmořské výšky, teplotním výkyvům atd.
“Jedna z baterií se vezla přímo v “ostrém” závoďáku. Ta ale neměla žádnou speciální funkci. Pouze byla připojena k měřícímu zařízení a pravidelně jsme ověřovali, zda hodnoty, které by měla mít, skutečně má. A také měla, nezaznamenali jsme s ní sebemenší problém,” říká s hrdostí.