![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_43db7ae635024231926b775da8f5d6ea~mv2.jpeg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_aa0b04208fc64089a4156676aef1cf87~mv2.jpeg)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_dd2b3d99520a483483d95413f2bd08e4~mv2.jpg)
Společnost HE3DA připravila pro Rallye DAKAR 2021 doprovodný vůz TATRA, který je vybaven fotovoltaickou elektrárnou s velkokapacitním bateriovým úložištěm – s lithiovými články HE3DA
2 x 16,5 kWh/48 V – umístěným pod podlahou vozu, skládacím fotovoltaickým polem na střeše vozu a výkonnou více-okruhovou elektrárnou umístěnou v zadní části vozu.
Důvodů pro tento počin bychom mohli najít spoustu, ale dva z nich jsou nejvýznamnější.
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_2dba7570531e44318df66a04c8d26472~mv2.jpg/v1/fit/w_454,h_455,al_c,q_80/file.png)
Vůz HE3DA TATRA-Dakar připravený k instalaci Hybridního fotovoltaického systému
Ekologie a duševní hygiena:
Doprovodné vozy po ukončení etap v depech zajišťují svůj provoz, ať už denní nebo noční, pomocí nejrůznějších benzínových a dieselových agregátů. Dovedete si představit ten nesnesitelný nápor hluku v průběhu celé soutěže? Mají v takovém prostředí unavení závodníci a doprovodné týmy šanci na potřebný odpočinek? Doprovodný vůz HE3DA-TATRA takový klidný ostrov v moři hluku představuje.
Reálný zátěžový test:
Kde jinde dát bateriovým článkům HE3DA pořádně zabrat než v reálných a drsných podmínkách Rallye DAKAR (otřesy, teploty, prach, obecně vzato až bezohledné zacházení atd.)
A je tady ještě jedna myšlenka:
Co tak postavit pro Rallye DAKAR vůz pro novou kategorii? Kamion s plně elektrickým pohonem.
Že to je pouhý sen? Nechme se překvapit. První křest ohněm právě probíhá.
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_61e549897ed74abc8b71ffc7823bd2de~mv2.jpg/v1/fit/w_195,h_439,al_c,q_80/file.png)
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_2fabd9f612d44564a7503617c350bcb5~mv2.jpg/v1/fit/w_244,h_439,al_c,q_80/file.png)
Čelní dveře Hybridní Pohled do útrob výkonové části elektrárny
fotovoltaické elektrárny výkonové části elektrárny
Koncept fotovoltaického systému
Bateriové úložiště: 2 x Power Box 16,5 kWh, 2 x 15 článků HE3DA 1,1 kWh
Výkonová část: hlavní okruh 230 VAC 1 x VE charger/inverter QUATTRO 10kVA/48V
záložní okruh 230 VAC 1 x VE inverter PHOENIX 1600VA/48V
1.podružný okruh 24 VDC
2.podružný okruh 12 VDC
3.podružný okruh 5 VDC USB
FV-pole: 6x FV modul 360Wp = 2.160Wp
![](https://static.wixstatic.com/media/b38ea5_a6660a120bdd4d3f9f06fb243024d20e~mv2.jpeg/v1/fit/w_1000,h_1000,al_c,q_80/file.png)
Provozní režimy FV-systému
OSTROVNÍ plně nezávislý, nabíjení baterií z FV-pole
HYBRIDNÍ nabíjení baterií z FV-pole včetně možnosti připojení k externí síti 230V
HYBRIDNÍ nabíjení baterií z FV-pole včetně připojení externího generátoru 230V
NAPÁJENÉ SPOTŘEBIČE
Spotřebiče 230 VAC Mikrovlnná trouba
Indukční dvou plotýnková deska
Kávovar
Topné těleso 2x
Standardní zásuvky 230 V
Spotřebiče 24 VDC Osvětlení vozu
Ohřev vody
Čerpadlo WC, koupelna
Ovládání skládacího FV-pole
Spotřebiče 12 VDC Ovládání skládacího FV-pole (alternativně)
Ventilátory (ložnice, sprcha, servisní sekce)
Autorádio v servisní sekci
Spotřebiče 5 VDC USB zásuvky